Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Hakkında
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çuhadar, Sami" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 29
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    2023'e doğru Türkiye'de üniversite kütüphaneleri: Mevcut durum, sorunlar, standartlar ve çözüm önerileri
    (Yükseköğretim Kurulu, 2014) Çuhadar, Sami; Çanak, Tuba Akbaytürk; Çelik, Sönmez; Çetinkaya, İsmail; Güneş, Güssün; Gürdal, Gültekin; Holt, İlkay; Kaya, Ebru; Kaygusuz, Ayhan
    [Abstract Not Available]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ANKOS Publisher Application System and Its Impact on the e-Resource Evaluation Process
    (Routledge Journals, 2013-03) Çuhadar, Sami; Bulut, Burcu; Uğur, Handan; Gürdal, Gültekin; Holt, İlkay; Akbayrak, Emre H.; Çelebi, Mustafa K.
    The Publisher Application System (PAS) is a Web-based archiving and online evaluation system developed by the Database Evaluation Group (DEG), one of the working groups formed within the Anatolian University Libraries Consortium (ANKOS). The DEG was formed in 2008 to inquire and evaluate e-resources suited to the needs of the consortium; to follow up similar consortial activities worldwide as well as developments in connection with the scientific publishing industry; and to determine, implement, and improve pricing models in accordance with the prevailing economic, legal, and academic system. Development of the PAS was essential to ensure standardization and sustainability towards a more detailed and effective analysis of e-resources qualifying for evaluation by ANKOS. The PAS played an important part not only in establishing and defining the workflow of the DEG, but also in creating an archive of both the e-resources submitted to the consortium and the applicant publishers/agents submitting these resources. This article outlines the process that started with the foundation of the DEG through the formation of the PAS as well as the present setup of the system. It is also hoped that this case study will have a positive contribution to the processes being followed by the persons and the groups engaged in similar activities. (C) 2013 Elsevier Inc. All rights reserved.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ANKOS publisher application system and its impact on the e-resource evaluation process
    (2013-03) Çuhadar, Sami; Bulut, Burcu; U?ur, Handan; Gürdal, Gültekin; Holt, İlkay; Akbayrak, Emre H.; Çelebi, Mustafa K.
    The Publisher Application System (PAS) is a Web-based archiving and online evaluation system developed by the Database Evaluation Group (DEG), one of the working groups formed within the Anatolian University Libraries Consortium (ANKOS). The DEG was formed in 2008 to inquire and evaluate e-resources suited to the needs of the consortium; to follow up similar consortial activities worldwide as well as developments in connection with the scientific publishing industry; and to determine, implement, and improve pricing models in accordance with the prevailing economic, legal, and academic system. Development of the PAS was essential to ensure standardization and sustainability towards a more detailed and effective analysis of e-resources qualifying for evaluation by ANKOS. The PAS played an important part not only in establishing and defining the workflow of the DEG, but also in creating an archive of both the e-resources submitted to the consortium and the applicant publishers/agents submitting these resources. This article outlines the process that started with the foundation of the DEG through the formation of the PAS as well as the present setup of the system. It is also hoped that this case study will have a positive contribution to the processes being followed by the persons and the groups engaged in similar activities. © 2013 Elsevier Inc.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilgi Kütüphane'de 20. yıla doğru
    (İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2016) Çuhadar, Sami
    [Abstract Not Available]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bilgi merkezlerinde hizmet kalitesi
    (Türk Kütüphaneciler Derneği, 2006) Çuhadar, Sami
    Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişimle birlikte (lnfonnation and Communication Technology - ICT) araştırmacıların kütüphanelerden istekleri ve hizmet beklentileri de değişmektedir. Uygulamaya konulduğu günden bugüne dünyada geniş bir uygulama alanı bulan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) bu değişime ve beklentiye yanıt verecek bir yönetim biçimi olarak görülmektedir. Çünkü bu yönetim biçimi; kalite, kaliteli hizmet, sürekli iyileştirme, kullanıcı tatmini, çal;şanların tatmini, toplumsal sorumluluk, toplam katılımcılık, sürekli eğitim gibi kavramlarla donatılmıştır. Diğer bir deyişle, sürekli değişim, gelişim ve kaliteyi hedeflemektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    General outlook on Turkish librarianship: UNAK-Turkish platform of law librarianship
    (Cambridge University Press, 2010) Çuhadar, Sami; Kahvecioğlu, Mustafa Kerem
    This paper aims to give an overview of education of librarians, professional associations, publications and the types of libraries in Turkey. In addition, the activities of the Turkish Platform of Law Librarians and law librarianship in Turkey are presented.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    I. Kahramanmaraş sempozyumunda Andırın "İl ilçeyle, ağaç yaprağıyla güzeldir"
    (Tirşik Dergisi) Çuhadar, Sami; Çuhadar, Neslihan
    [Abstract Not Available]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    In-transit practices among multi-campus university libraries in Turkey
    (2019) Çuhadar, Sami; Çimen, Ertuğrul; Turan, Abdullah
    Library in-transit services provided between various campuses of a university are important, helping to ensure user satisfaction, effective allocation of library budgets, optimum use of resources, and effective use of library spaces. In this study, 179 universities operating in Turkey were identified and selected for assessment. The methods which libraries at these universities employ to deliver information resources to users at other campuses as well as their in-transit practices are explained in detail. The paper presents the findings of a survey that was conducted at the selected university libraries in order to assess the current state and the impact of resource sharing via the in-transit method on library budgets, library spaces, and user satisfaction. The in-transit practice of Istanbul Bilgi University (BİLGİ) Library, which has a well-established in-transit policy and which keeps detailed statistics, was also used as a case study to analyse in-transit statistics and survey findings and to provide suggestions for future improvement.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İnternete Dayalı Uzaktan Öğretim ve Üniversite Kütüphaneleri
    (2003) Çuhadar, Sami; Çelik, Sönmez
    Hızla gelişmekte olan bilgi teknolojisi, uzaktan öğretim türlerinin çeşitlenmesine ve internete dayalı uzaktan öğretimin yaygınlaşmasına neden olmuştur. Bu yazıda, öğretim sistemi içinde önemli bir yeri olan kütüphane ve bilgi merkezlerinin, uzaktan öğrenim gören bireylerin bilgi ihtiyaçlarını karşılamak için geliştirdikleri hizmet türleri üzerinde durulmakta ve bilgi kaynaklarının elektronik ortama aktarılarak, kütüphane kullanıcılarına sunulduğu sanal kütüphane anlatılmaktadır. Ayrıca, uzaktan öğrenim gören bireylerin bilgi ihtiyaçlarının en üst düzeyde karşılanabilmesi için enformasyon uzmanlarına yönelik öneriler sunulmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İnternete dayalı uzaktan öğretim ve üniversite kütüphaneleri
    (Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2003) Çuhadar, Sami; Çelik, Sönmez
    ÖZET: Hızla gelişmekte olan bilgi teknolojisi, uzaktan öğretim türlerinin çeşitlenmesine ve internete dayalı uzaktan öğretimin yaygınlaşmasına neden olmuştur. Bu yazıda, öğretim sistemi içinde önemli bir yeri olan kütüphane ve bilgi merkezlerinin, uzaktan öğrenim gören bireylerin bilgi ihtiyaçlarını karşılamak için geliştirdikleri hizmet türleri üzerinde durulmakta ve bilgi kaynaklarının elektronik ortama aktarılarak, kütüphane kullanıcılarına sunulduğu sanal kütüphane anlatılmaktadır. Ayrıca, uzaktan öğrenim gören bireylerin bilgi ihtiyaçlarının en üst düzeyde karşılanabilmesi için enformasyon uzmanlarına yönelik öneriler sunulmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Koronavirüs (COVID-19) sürecinde Türkiye'de üniversite kütüphaneleri
    (Yükseköğretim Kurulu, 2020) Çuhadar, Sami; Çimen, Ertuğrul; Akbaytürk Çanak, Tuğba; Gürdal, Gültekin
    Bu çalışmanın amacı Koronavirüs salgını sebebi ile dünyadaki ve ülkemizdeki üniversite kütüphanelerinin süreci nasıl yönettikleri ile ilgili durum tespiti yapmak ve açık bilim ve açık erişim açısından süreç ile ilgili genel bir değerlendirme sunmaktır. Çalışmanın sonuç bölümünde ise salgının hızını kaybetmesi ile birlikte yaşanacak normalleşme sürecine geçiş süreci ile ilgili öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. COVID-19 salgının etkisini en yüksek oranda gösterdiği alanlardan biri de eğitim olmuştur. Tüm dünya ülkeleri salgınla mücadelenin en etkin yöntemlerinden birisi olarak sosyal mesafenin korunmasına odaklanmış bu kapsamda büyük katılımlı organizasyonların iptalinin yanında özellikle genç nüfusun hareketliliğini kısıtlamaya özen göstermiş ve tüm yüz yüze eğitim-öğretim faaliyetlerini askıya almış, altyapısı uygun olan ülkeler ve kurumlar ise çevrimiçi uzaktan eğitim programlarını uygulamaya başlamışlardır. COVID-19 nedeniyle Türkiye’de örgün eğitime ara veren ülkeler arasında yer almaktadır. Türkiye’de 7.198.987 yükseköğretim öğrencisi olmak üzere toplam 23.173.589 öğrencinin eğitimine ara verilmiş oldu.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kurumsal akademik arşivlerde üst veri kalitesi üzerine değerlendirme
    (İdeal Kültür Akademi, 2024) Çuhadar, Sami; Çelik, Sönmez
    Veri, ölçülebilir veya gözlemlenebilir gerçekleri temsil eder. Veri, olayları, nesneleri, ürünleri veya onların özelliklerini tanımlamak için kullanılır. Üst veri ise, bir çalışmayla ilgili olarak; çalışmanın başlığı, özeti, anahtar kelimeleri, yazar bilgileri, atıfları gibi verileri ifade eder. Ayrıca, bir bilgi kaynağının türü, dili, kullanım hakkı, konu başlıkları, kalıcı linkleri, otorite dizini gibi kaynağı kullanmayı ve yönetmeyi kolaylaştıran bilgiler de içerir. Üst veriler, çalışmanın doğru şekilde tanıtılması, keşfedilmesi ve erişilebilir hale getirilmesi için kritik öneme sahiptir. Bir akademik kurumda üretilen yayınlara ve bunlarla ilgili kaynaklara ilişkin üst veriler, araştırmalara kolay erişim, veri bütünlüğü, verilerin analizi, keşfi, yapılan bir araştırmanın sonraki araştırmalara temel oluşturması, atıf alma, kurumsal itibar, görünürlük, verilerin korunması ile uzun süreli saklanması gibi sayısız fayda sağlar.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kütüphane hizmetlerinin sunulmasında müşteri ilişkileri yönetiminin önemi
    (Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi Yayınları, 2006) Çuhadar, Sami
    Bilgi teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte kütüphanelerde bir çok deği­şim yaşanmaktadır. Kütüphaneler artık otomasyon sistemleri kullanmakta, kay­nak sağlama belirli bir sistemde yapılmakta ve kaynakların bir çoğuna elektro­nik ortamdan erişilmektedir. Bu olumlu gelişmeler sayesinde kütüphane kulla­nıcıları bilgi kaynaklarını daha fazla kullanırken, kütüphanelere gelen kullanıcı sayısı günden güne azalmaktadır. Diğer bir deyişle, sanal kullanıcıların sayısı hızla artmaktadır. Bu gelişmelere paralel olarak. satın alınan kaynakların kullanıcılara duyu­rulması, abone olunan veritabanlarının ve diğer kaynakların maksimum kulla­nımının sağlanmasında etkin iletişim ön plana çıkmaktadır. Bu etkin iletişimi sağlamak için kütüphaneler; halkla ilişkiler, pazarlama, yönetim gibi diğer di­siplinlerden yararlanarak kütüphane kullanıcılannm/müşterilerinin yönetimini daha verimli hale getirebilirler. Bu çalışmada hizmet sektöründe de sık kullanı­lan müşteri ilişkileri yönetimi (Customer Relationship Management-CRM)'nin kütüphaneler açısından önemi ve kütüphanelerde nasıl uygulanabileceği anla­tılmaktadır. Müşteri ilişkileri yönetimi (MİY) ile kütüphane ve kullanıcılar ara­sındaki iletişimin nasıl üst seviyeye çıkacağı da tartışılan bir başka konudur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Law librarianship in Turkey
    (Routledge Taylor & Francis Group, 2017) Çuhadar, Sami
    In this contribution Turkish librarianship education, professional associations, law librarianship and law libraries, legal publications and bibliographies in Turkey are briefly introduced and the library services are explained.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    My name is John!
    (Türk Kütüphaneciler Derneği, 2009) Çuhadar, Sami
    [Abstract Not Available]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Proceedings of the 16th IFLA ILDS conference: Beyond the paywall - Resource sharing in a disruptive ecosystem
    (National Library of Technology, 2019) Çuhadar, Sami; Turan, Abdullah; Çimen, Ertuğrul; Appleyard, Andy; Askey, Dale; Et al.
    [Abstract Not Available]
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ROBOT VE YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARIİLEKÜTÜPHANE MİMARİSİ
    (2020) Çuhadar, Sami
    Kütüphanelerin etkinliği ve verimliliğini bina, bütçe, kullanıcı, derme, personel, teknoloji gibi temel ögelerbelirler. Bu öğelerden kütüphane binaları, bilgi kaynaklarının uygun ortamlarda tutulması, korunması, hızlı ve kolay kullanıma sunulması, araştırmayı ve okumayı teşvik edici bir ortam sunması gibi önemli işlevleri üstelenmiştir. Hızla gelişen ve değişen bilgi ve iletişim teknolojileri de kütüphane binalarını etkilemektedir. Bu çalışmada robot ve yapay zekâ uygulamalarının kütüphane binalarını, mimarilerini nasıl etkilediği ve gelecekte nasıl etkileyebileceği üzerinde durulmuştur. Ayrıca, mevcut ve yeni yapılacak kütüphane binalarında robot ve yapay zekâ uygulamalarının kullanılması konusunda önerilere yer verilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Robot ve yapay zekâ uygulamaları ile kütüphane mimarisi
    (Tarih Okulu Dergisi (TOD), 2020-08-31) Çuhadar, Sami
    Kütüphanelerin etkinliği ve verimliliğini bina, bütçe, kullanıcı, derme, personel, teknoloji gibi temel ögeler belirler. Bu öğelerden kütüphane binaları, bilgi kaynaklarının uygun ortamlarda tutulması, korunması, hızlı ve kolay kullanıma sunulması, araştırmayı ve okumayı teşvik edici bir ortam sunması gibi önemli işlevleri üstelenmiştir. Hızla gelişen ve değişen bilgi ve iletişim teknolojileri de kütüphane binalarını etkilemektedir. Bu çalışmada robot ve yapay zekâ uygulamalarının kütüphane binalarını, mimarilerini nasıl etkilediği ve gelecekte nasıl etkileyebileceği üzerinde durulmuştur. Ayrıca, mevcut ve yeni yapılacak kütüphane binalarında robot ve yapay zekâ uygulamalarının kullanılması konusunda önerilere yer verilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sivil Toplum Kuruluşlarına Genel Bakış ve ANKOS
    (İbn Haldun Çalışmaları Dergisi, 2020-05) Çuhadar, Sami
    Sivil toplum kuruluşu, gönüllülük esasıyla devlet yönetimi dışında oluşturulan ve etkinliklerin yürütüldüğü bireyler topluluğu olarak ifade edilmektedir. Bu toplulukların, ülkeler üzerinde siyasi, kültürel, sosyal ve ekonomik etkiler gibi birçok etkisi olabilmektedir. Özellikle sosyal medya araçları, görsel işitsel yayınlar ve bilgi iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ile birlikte sivil toplum kuruluşları, finans kuruluşları, çok uluslu şirketler ve medyadan sonra dünyada en önemli dördüncü güce sahip topluluk olarak gösterilmektedir. Bu çalışmada sivil toplum kavramı, türleri, tarihsel gelişimi, özellikleri ve önemi ele alınmıştır. Sivil toplum kuruluşlarının kişilere ve topluma sağladığı katkılar üzerinde durulmuştur. Ayrıca Sivil toplum örgütlerinden dernekler esas alınarak değerlendirmeler yapılmış, kütüphanecilik alanında faaliyet gösteren ANKOS Derneği sivil toplum kuruluşları kapsamında detaylı olarak incelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Toplam kalite yönetiminin kütüphanelerde uygulanması
    (İstanbul Üniversitesi, 1999) Çuhadar, Sami; Keseroğlu, Hasan S.
    [Abstract Not Available]
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| İstanbul Bilgi Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Eski Silahtarağa Elektrik Santralı, Eyüpsultan, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Hakkında
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim