Yazar "Girişken, Yener" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe KADIN VE ERKEKLERİN ALIŞVERİŞ DENEYİMİ SIRASINDAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN KEŞFEDİCİ BİR ARAŞTIRMA(2015) Girişken, YenerSüpermarketlerin sayısı giderek arttığı için rekabet koşulları daha zorlaşırken, her bir süpermarket markası diğerlerinden farklılaşabilmek için nasıl bir konumlandırma stratejisine sahip olması gerektiği konusunda çalışmaktadır. Süpermarketteki alışveriş deneyiminin anlaşılması şirketlere daha etkin pazarlama stratejilerini hayata geçirme konusunda yol gösterici olabilmektedir. Ancak süpermarketteki alışveriş deneyiminin iyileştirilmesi elzem olduğu kadar aynı zamanda zordur çünkü satın alma kararını etkileyen bir çok faktör vardır. Tüm bu faktörler kadın ve erkekler açısından farklı etkiler doğurabilmektedir. Keşfedici özellik taşıyan bu araştırmada 39 katılımcıyla, süpermarket alışverişlerinden hemen sonra derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilerek kadın ve erkeklerin tutumları, davranışları arasındaki fark ve benzerlikler incelenmiştir.Öğe Kadın ve erkeklerin alışveriş deneyimi sırasındaki tutum ve davranışlarına ilişkin keşfedici bir araştırma(İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 2015-10) Girişken, YenerÖZET: Süpermarketlerin sayısı giderek arttığı için rekabet koşulları daha zorlaşırken, her bir süpermarket markası diğerlerinden farklılaşabilmek için nasıl bir konumlandırma stratejisine sahip olması gerektiği konusunda çalışmaktadır. Süpermarketteki alışveriş deneyiminin anlaşılması şirketlere daha etkin pazarlama stratejilerini hayata geçirme konusunda yol gösterici olabilmektedir. Ancak süpermarketteki alışveriş deneyiminin iyileştirilmesi elzem olduğu kadar aynı zamanda zordur çünkü satın alma kararını etkileyen bir çok faktör vardır. Tüm bu faktörler kadın ve erkekler açısından farklı etkiler doğurabilmektedir. Keşfedici özellik taşıyan bu araştırmada 39 katılımcıyla, süpermarket alışverişlerinden hemen sonra derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilerek kadın ve erkeklerin tutumları, davranışları arasındaki fark ve benzerlikler incelenmiştir.Öğe NEURAL CORRELATES OF BEHAVIORAL REACTIONS TO GSM OPERATOR’S WEB SITES FOR SMART PHONES(Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, 2014) Girişken, Yener; Giray, Caner; Ocak, EdaUser experience is of critical importance for companies because of the significance of brand perception, image formation. Positive perceptions make consumers further inclined to approach the brand and vice-versa. Therefore, an ability to measure user experience will enable companies to enhance the user-friendliness of websites, shops, products and packaging. In this exploratory study, the user experiences of 20 participants 10 men and 10 women whilst browsing websites of GSM operators selling smartphones are analyzed using several neuromarketing methods including electroencephalography EEG and eyetracking devices. By synchronizing EEG and eye tracking, it is possible to analyze where on websites users tend to be drawn to. More importantly, it is possible to measure how participants feel instantaneously whilst browsing. The findings of this neuromarketing study are qualitative and therefore cannot be generalized. However, the insights reached are important for GSM operators who have the potential to enhance their users’ experiences by implementing small changes to their websites, informed by some of this paper’s findingsÖğe SOSYAL OLAYLARIN SİYASAL MARKA KİŞİLİĞİ ÜZERİNDEKİ YANSIMALARI(2015) Bulut, Diren; Girişken, Yener; Kurtuluş, SemaSiyasal pazarlama politikacılara ve siyasi partilere marka perspektifinden bakarak farklı bir anlayış sunmaktadır. Bu çalışma, marka kişiliği temelinde Türkiye'de, 2011 ile 2014 arası toplumu ve siyasal ortamı etkileyen önemli gelişmelerin, siyasi parti ve liderlerinin marka kişiliklerindekialgılamadeğişimlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Seçimler, siyasi protestolar veçeşitli siyasi iddiaların,parti ve liderlerin marka kişiliği algıları üzerindebir farka yol açıp açmadığı, açmışsa da bunun nasıl ve hangi açılardan olduğunun ortaya konulması hedeflenmektedir. Çalışmanın amacı, farklı dönemlerde ölçümlere yaparak, sosyal ve siyasi olayların politik marka kişiliğinin algılanması üzerindeki etkilerinin anlaşılmasıdır.Öğe Sosyal olayların siyasal marka kişiliği üzerindeki yansımaları(Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2015) Girişken, YenerÖZET: Siyasal pazarlama politikacılara ve siyasi partilere marka perspektifinden bakarak farklı bir anlayış sunmaktadır. Bu çalışma, marka kişiliği temelinde Türkiye’de, 2011 ile 2014 arası toplumu ve siyasal ortamı etkileyen önemli gelişmelerin, siyasi parti ve liderlerinin marka kişiliklerindeki algılama değişimlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Seçimler, siyasi protestolar ve çeşitli siyasi iddiaların,parti ve liderlerin marka kişiliği algıları üzerinde bir farka yol açıp açmadığı, açmışsa da bunun nasıl ve hangi açılardan olduğunun ortaya konulması hedeflenmektedir. Çalışmanın amacı, farklı dönemlerde ölçümlere yaparak, sosyal ve siyasi olayların politik marka kişiliğinin algılanması üzerindeki etkilerinin anlaşılmasıdır.Öğe TARAFTAR MOTİVASYON FAKTÖRLERİNİN DAVRANIŞSAL SADAKAT ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: FENERBAHÇE SPOR KULÜBÜ ÖRNEĞİ(2015) Giray, Caner; Girişken, YenerFutbolun dev bir ekonomik sektör haline gelmesiyle birlikte, kulüpler rekabet edebilmek için harcamalarını ve bununla paralel olarak gelirlerini de artırmak durumundadırlar. Bu noktada, taraftarların kulüplerin en önemli gelir kaynağı olmaları nedeniyle, kulüpler taraftarlardan daha fazla gelir elde etmek durumundadırlar. Bu nedenle bireyleri taraftar olmaya iten güdüleri, bu güdülerin bireylerin takımla olan bağına etkilerini ve taraftarların sadık müşteri olma davranışlarını incelemek önem arz etmektedir. Bu çalışmada, taraftar motivasyon faktörleri, özdeşleşme, psikolojik bağlılık ve davranışsal sadakat değişkenlerini içeren bir model oluşturulmuştur. Araştırma Fenerbahçe S.K taraftarlarıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında 409 taraftarla görüşülmüş ve modeldeki ilişkileri test etmek için Yapısal Eşitlik Modellemesi analizi kullanılmıştır.Öğe Taraftar motivasyon faktörlerinin davranışsal sadakat üzerindeki etkisi: Fenerbahçe Spor Kulübü örneği(Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015) Girişken, YenerÖZET: Futbolun dev bir ekonomik sektör haline gelmesiyle birlikte, kulüpler rekabet edebilmek için harcamalarını ve bununla paralel olarak gelirlerini de artırmak durumundadırlar. Bu noktada, taraftarların kulüplerin en önemli gelir kaynağı olmaları nedeniyle, kulüpler taraftarlardan daha fazla gelir elde etmek durumundadırlar. Bu nedenle bireyleri taraftar olmaya iten güdüleri, bu güdülerin bireylerin takımla olan bağına etkilerini ve taraftarların sadık müşteri olma davranışlarını incelemek önem arz etmektedir. Bu çalışmada, taraftar motivasyon faktörleri, özdeşleşme, psikolojik bağlılık ve davranışsal sadakat değişkenlerini içeren bir model oluşturulmuştur. Araştırma Fenerbahçe S.K taraftarlarıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında 409 taraftarla görüşülmüş ve modeldeki ilişkileri test etmek için Yapısal Eşitlik Modellemesi analizi kullanılmıştır.Öğe Vodafone'un marka kişiliği: Beşiktaş taraftarı, rakip takım taraftarları ve takım tutmayanların algılarındaki fark üzerine bir araştırma(Ege Akademik Bakış, 2016) Girişken, Yener; Giray, CanerÖzet: Spor takımları, spor organizasyonları ve bireysel sporcular için önemli gelir kaynaklarından birisi sponsorluktur. Firmalar sponsorluk sayesinde imaj, marka farkındalığı ve tüketici tercihleri açısından olumlu sonuçlar elde etmektedirler. Bunların yanı sıra, firmalar spor sponsorluğu sayesinde taraftarla kulüp arasındaki bağı kullanarak da olumlu sonuçlar elde edebilirler. Bu noktada aradaki bağı açıklamakta önemli göstergelerden biri de tüketicilerin markalara ilişkin kişilik algısıdır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin önde gelen kulüplerinden Beşiktaş Jimnastik Kulübü (BJK) taraftarlarının, diğer takımları tutan taraftarların ve takım tutmayan kişilerin BJK’nın sponsoru olan Vodafone ile aralarında marka kişiliği algısı açısından bir farkın olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemiyle 902 kişiyle yüz yüze anket çalışması yapılarak Vodafone’un marka kişiliği araştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, BJK taraftarlarının Vodafone markasını diğer gruplarla karşılaştırıldığında daha olumlu algıladığı tespit edilmiştir.Öğe Vodafone'un Marka Kişiliği: Beşiktaş Taraftarı, Rakip Takım Taraftarları ve Takım Tutmayanların Algılarındaki Fark Üzerine Bir Araştırma(2016) Girişken, Yener; Giray, CanerSpor takımları, spor organizasyonları ve bireysel sporcular için önemli gelir kaynaklarından birisi sponsorluktur. Firmalar sponsorluk sayesinde imaj, marka farkındalığı ve tüketici tercihleri açısından olumlu sonuçlar elde etmektedirler. Bunların yanı sıra, firmalar spor sponsorluğu sayesinde taraftarla kulüp arasındaki bağı kullanarak da olumlu sonuçlar elde edebilirler. Bu noktada aradaki bağı açıklamakta önemli göstergelerden biri de tüketicilerin markalara ilişkin kişilik algısıdır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'nin önde gelen kulüplerinden Beşiktaş Jimnastik Kulübü (BJK) taraftarlarının, diğer takımları tutan taraftarların ve takım tutmayan kişilerin BJK'nın sponsoru olan Vodafone ile aralarında marka kişiliği algısı açısından bir farkın olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemiyle 902 kişiyle yüz yüze anket çalışması yapılarak Vodafone'un marka kişiliği araştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, BJK taraftarlarının Vodafone markasını diğer gruplarla karşılaştırıldığında daha olumlu algıladığı tespit edilmiştir.