Yazar "Karatay, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çocuğun "İyi olma hali"ni anlamak: Kavramsallaştırma, durum tespiti, göstergelerin belirlenmesi(2010) Karatay, Abdullah; Müderrisoğlu, Serra; Semerci, Pınar Uyan[Abstract Not Available]Öğe Contextualizing subjective well-being of children in different domains: Does higher safety provide higher subjective well-being for child citizens?(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2017) Uyan-Semerci, Pinar; Erdogan, Emre; Akkan, Basak; Muderrisoglu, Serra; Karatay, AbdullahAccording to the United Nations Convention on the Rights of the Child, all children are born with civil, political, social and economic rights. However, children's ability to exercise their citizenship rights and practices depend on which country context they live in. Within the limits of this article we want to explore how children's subjective wellbeing is affected by the level of safety provided within the larger country context by using data collected by the consortium of the International Survey of Children's Well-Being. The question we elaborate is whether there is a relationship between the welfare context and subjective well-being of children with respect to different domains, and whether age and gender play a role. We first cluster welfare contexts with selected indicators from international reports among the selected countries of the Children's World Survey from high to low safety provided for children. Then, by referring to the existing literature, we propose six domains for analyzing children's subjective well-being: Health; Material conditions; Education; Risk and Safety; Relationships, and Self-perception. By analyzing each domain we ask whether there is a linear relation between the levels of safety welfare contexts and the subjective well-being of children in different domains and whether this hypothetical relationship exists after controlling for the age and gender of participants. According to our findings, high and medium welfare contexts provide higher subjective well-being in the domains of 'material' and 'risk and safety'. Girls have lower subjective well-being in the low safety welfare context compared to boys. We also find that in the domains of education and relationship, girls' subjective well-being is higher than boys in every safety welfare contexts. Last but not least we also find that the high safety welfare context has a lower average in the self-perception domain and also there is gender difference, girls compared' to boys are less satisfied with themselves.Öğe Diğeriyle Karşılaşmada Ötekileştirme/meyi Anlamak: Türkiye’de Gençlerle Empatiyi ve Eşitliği Tartışmak(2017) Karatay, Abdullah; Erçetin, Tuğçe; Erdoğan, Emre; Müderrisoğlu, Safiye Serra; Semerci, Pınar UyanHakkaniyetli bir toplumda eşit vatandaşlar olabilmenin engellerinden biri kişilerin ve grupların kendilerini tanımlamada ben-biz olma sürecine paralel olarak diğeri’ne dair öteki algısının oluşması ve ötekine karşı empati duygusunun gelişmemesiyle de ilişkili ötekilerin ihtiyaçlarını ve bazen en temel haklarını göz ardı edilebilmesidir. Bu araştırma farklı disiplinlerden ilgili literatürler ışığında, nitel ve nicel araştırmadan elde edilen veriler eşliğinde ötekileştirme/me’yi anlamayı ve ötekileştirmeyle sonuçlanan eylemin belirleyenlerini saptamayı hedeflemiştir. Çalışmanın amacı, ötekileştirmenin nasıl gerçekleştiği, hangi belirleyiciler etrafında geliştiği ve hangi biçimlerde kurgulandığını ortaya koymak; “ben” veya “biz”in dışındakilerle karşılaşıldığında ötekileştirme mekanizmasının nasıl işlediğini anlamaya çalışmak ve ortaklıkları, farklılıkları, süreci etkileyen temel faktörleri belirlemektir. Ötekileştirilenlere yönelik değer, tutum ve davranışların, kendi grubuna yönelik olanlardan tamamen farklı olması, yine ötekileştirilenlere uygun görülen eşitlik, hak, adalet anlayışlarının iç gruba yönelik olandan farklı olması; söz konusu mekanizmada incelenmiştir. Çalışmada önce İstanbul’da 18-29 yaş arası gençlerle gerçekleştirilen 37 derinlemesine görüşme ve 5 odak grup toplantısı yapılmış, sonrasında da Türkiye örneklemini temsilen aynı yaş grubundan 1248 gençle anket çalışması tamamlanmıştır. Nitel ve nicel araştırma bulguları ilgili literatüre katkı sunar zenginliktedir. Tüm bulgular özetlendiğinde ötekileştirme, çalışmamızın sonunda ‘sosyal mesafe; insandışılaştırma; tehdit; ahlaki üstünlük ve siyasi hoşgörüsüzlük’ten oluşan bir kavram olarak tarif edilmiş, algı ve tutum boyutları ile ele alınmıştır. Gençlerin diğer gruba dair sahip oldukları Ötekileştirme Algılarını, siyasal sosyalizasyon, dinsel pratikler; konvansiyonel ve konvansiyonel olmayan siyasal etkinlikler boyutu arttırmaktadır. Bununla birlikte, tiyatro ve benzeri etkinlikler, Ötekileştirme Algılarını ve Tutumlarını azaltan etkinlikler olarak gözümüze çarpmaktadır. Gencin sahip olduğu kimliğin hangi kimlik olduğu, bu boyuttaki durumunu etkilememektedir. Gençlerin sahip oldukları otoriter değerler; Sosyal Baskınlık Yönelimi ve Muhafazacılık değerleri de ötekileştirme algısını ve tutumunu arttırmaktadır. Konvansiyonel siyasal katılım Ötekileştirme Tutumunu arttırırken, gençlerin sahip oldukları kimliğin yanı sıra o kimliğin gücü de daha fazla Ötekileştirme Tutumuna yol açmaktadır.Öğe Eşitsiz bir toplumda çocukluk: çocuğun “iyi olma hali”ni anlamak, İstanbul örneği(İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2012-06) Uyan-Semerci, Pınar; Müderrisoğlu, Serra; Karatay, Abdullah; Ekim Akkan, Başak; Kılıç, Zeynep; Oy, Burcu; Uran, Şaylan[Abstract Not Available]